Kjøpsbetingelser

Bestillingen din pakkes innen 24 timer.Levering skjer etter Postens leveringstider for pakkepost.

Porto
På hver bestilling – uansett antall varer – kommer porto-/ekspedisjonsgebyr på kr 39,00. Fri frakt ved kjøp over kr 500,00.

NEA GRUPPEN AS har ansvaret for varen under transporten til deg.

Kortbetaling
Betaling med kort foretas via Klarna’s nettbetalingløsning, som er en sikker elektronisk betalingløsning. Med denne løsningen er du sikret etter samme regler som med andre betalingløsningers, og gjennom avtalen du har med din bank/kredittkortselskap. NEA GRUPPEN AS hverken lagrer eller oppbevarer dine kortnummer eller andre personopplysninger knyttet til ditt kort.

Faktura
Det er også mulighet for å delbetale faktura hos oss. Om du vil vite mer om klarna kan du lese her: https://klarna.com/no

Angrerett – i henhold til angrerettloven av 20. juni 2014
Du har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til oss før utløpet av angrefristen. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring (herunder e-post eller telefonisk beskjed). Bevisbyrden for at melding er gitt, påhviler deg.

Angrefristen hos Smartevarer.no gjelder i 30 dager. Det betyr at du kan returnere varene innen 30 dager etter mottak – helt uten begrunnelse. Vi gjør likevel oppmerksom på at dersom varene du returnerer er blitt prøvd eller brukt mer enn det som er nødvendig for å sjekke at de fungerer som de skal, forbeholder NEA GRUPPEN AS seg retten til å nekte å godta returen. NEA GRUPPEN AS forbeholder seg også retten til å redusere tilbakebetalingen tilsvarende eventuell verdireduksjon av produktet. Dette gjelder kun dersom du har mottatt opplysninger om angrerett. Vi gjør oppmerksom på at å la være å hente pakken på posten ikke anses som benyttelse av angrerett. Det er derfor viktig at du henter ut pakken, og følger rutinen beskrevet ovenfor.

Uavhentede pakker. Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. NEA GRUPPEN AS forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen(fraktkostnader tur/retur, behandling og emballasje) av returen. Gebyr pr ordre: Kr 300,- ink mva.

Kostnaden for retur ved bruk av angreretten dekkes av kjøper, og beløpet tilsvarer Postens satser i henhold til pakkens vekt. Pakker som sendes i oppkrav til oss, vill ikke bli hentet og da sendes i retur til kunde.

Reklamasjon – forbrukerkjøpsloven av 20. juni 2014
§ 27. Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren over tok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

Personopplysninger
NEA GRUPPEN AS håndterer personopplysninger på en trygg og sikker måte. Når du handler hos NEA GRUPPEN AS registrerer vi bl.a. navn, adresse, telefonnummer og epost-adresse. Denne informasjonen trenger vi for å kunne levere varene til deg via valgt befrakter. Opplysningene vil også bli brukt når det er nødvendig å kontakte deg i forbindelse med din bestilling.

Grunnet krav fra myndighetene oppbevares informasjonen også i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering samt garanti- og returhåndtering. Historikken kan derfor ikke slettes. Når du bestiller elektronisk blir også din IP-adresse oppbevart av sikkerhetshensyn.

Når du betaler med kort vil NEA GRUPPEN AS hverken lagre eller oppbevare dine kortnummer eller andre personopplysninger knyttet til ditt kort (se avsnittet Kortbetaling).

NEA GRUPPEN AS samler inn og oppbevarer data om hvilke kategorier og produkter den enkelte ser eller søker på. Dette gjøres for å få kunnskap om hva våre kunder er opptatt av, og for å kunne tilpasse vårt vareutvalg til våre kunders ønsker og behov. Denne informasjonen gjør det mulig for NEA GRUPPEN AS å vise våre kunder relaterte og alternative produkter, samt sende deg tilbud på tilsvarende produkter dersom du har gitt eksplisitt tillatelse til dette. Innsamlingen og oppbevaring av data brukes også til å fremskaffe trafikkstatistikk.

NEA GRUPPEN AS sender jevnlig ut nyhetsbrev til alle våre kunder med informasjon og tilbud. Du må selv gi eksplisitt tillatelse til å motta nyhetsbrev, enten når du gjennomfører et kjøp eller når du blir registrert som kunde. Du kan når som helst tilbakekalle denne tillatelsen.

Bruk av informasjonskapsler
Ved bruk av våre nettsider samtykker du til at NEA GRUPPEN AS benytter seg av informasjonskapsler (cookies). I tillegg til egne informasjonskapsler benytter NEA GRUPPEN AS også informasjonskapsler fra tredjepart. Våre egne informasjonskapsler benyttes for å lager informasjon og opplysninger om deg og din bruk av våre nettsider. Denne informasjonen og opplysningene benyttes kun til informasjonslagring for automatisk bruk på nettsidene våre. I tillegg benyttes eksterne og tredjeparts informasjonskapsler for innsamling av data for trafikkstatistikk og annonseringsnettverk. Du kan stille inn din nettleser til å ikke akseptere bruk av informasjonskapsler. Dette kan imidlertid medføre at enkelte funksjoner på våre nettsider ikke vil fungere normalt. Du kan også manuelt slette informasjonskapsler i din nettleser.

Garantier og erstatningsansvar
All informasjon på våre sider skal være så nøyaktig og presis som mulig, men det kan forekomme feil og unøyaktigheter. NEA GRUPPEN AS er ikke ansvarlig overfor noen person for eventuelle skader, indirekte eller som følgeskade knyttet til våre sider, såfremt det ikke er forårsaket av grov uaktsomhet eller tilsiktet vanskjøtsel. NEA GRUPPEN AS er ikke ansvarlig for innhold på nettsider som vedlikeholdes av tredjepart, og fraskriver seg ethvert ansvar for materiale og lenker fra disse nettsidene til andre nettsider.